Novosti

Audi A5 Sportback 2.0 TDI

Nije sve u ljepoti!
Objavljeno: 2.8.2017.
Audi A5 Sportback 2.0 TDI

Teško je ostati ravnodušan na jedan od najskladnijih Audijevih modela koji su se pojavili u posljednjem desetljeću, a ako baš želite automobil koji ne kompromitira količinu prostora zbog sportskog dizajna, onda bi upravo A5 Sportback mogao biti pravo rješenje. Jasno, ne treba očekivati čuda u prostoru glave na stražnjoj klupi ako ste baš jako izrazito visoki, ali to je jedino mjesto na kojem biste A5 Sportback mogli kritizirati.

Optički paket S-Line veliki je mamac. Bez njega, A5 Sportback puno je običniji i ne tako ekstravagantni automobil. S velikim aluminijskim naplatcima od 20 cola čiji tanki krakovi jedva skrivaju kočnice izgleda izvrsno. Uglavnom nosi neupadljive boje poput crne ili srebrne, zaista su rijetki primjerci u, primjerice, crvenoj. To pomalo sužava izbor ali i pokazuje da su kupci A5 gotovo uvijek poslovni ljudi. Primjerak poput ovog s niti tri godine starosti i s jačim dvolitrenim TDI motorom sa 177 KS te ručnim mjenjačem predstavlja idealan ulog. Unutrašnji i vanjski S-line paket i potentni i štedljivi dizelaš izvrsna su kombinacija.

Dovoljno snažan i idealnih performansi, 2.0 TDI sa 177 KS odlično je uparen s ručnim mjenjačem koji radi precizno i brzo. Jasno, automatik je za sve veći broj kupaca još bolji izbor, no klasičarima će se upravo ovaj svidjeti. Pravi je sprinter jer do 100 km/h stiže za 8,5 sekundi i juri 228 km/h. Pritom je u kabini tiho i ugodno, a ovjes svojim tvrđim podešenjem pruža vozaču užitak u bržoj vožnji. Pri velikim brzinama izuzetno je miran i lako ga je kontrolirati. Sportska sjedala iz S-line paketa s bogatim bočnicama ugodna su na duljim vožnjama i Sportbackom je lako gutati kilometre.

Možda biste pomislili da je prtljažnik malen, ali 480 litara na razini je većini limuzina čak i iz većih klasa. Obaranjem naslona može se povećati sve do 980 litara. Ono najvažnije su peta vrata koja su zbog svojih dimenzija vrlo praktična i omogućuju lagano rukovanje prtljagom bez puno saginjanja. No, budete li morali sjesti na stražnju klupu, pripremite se za saginjanje glave kako ne biste udarili u luk krova. Negdje se ta skladna linija jednostavno morala naplatiti.

U bržoj vožnji A5 je tvrd i precizan, a na 20 colnim kotačima čak i pomalo neugodan na lošijim cestama. Velik međuosovinski razmak od 280 cm pozitivna je stvar koja dobro utječe na stabilnost, pa ćete se u brzoj vožnji osjećati vrlo sigurno. Upravljač je izvrstan jer nudi i dovoljno osjećaja i preciznosti, a jedino ćete u BMW-ovim modelima osjetiti još bolji kompromis udobnosti i dinamike. S druge strane, ništa se ne može mjeriti s kvalitetom izrade Audijeve unutrašnjosti koja je i dalje vodeći igrač i njegova najveća vrlina.

Izvrsno opremljeni dvije i pol godine stari A5 Sportback 2.0 TDI s ručnim mjenjačem i S-Line paketom je odlična ponuda kada pogledamo cijene novih automobila. Usto, niti 25.000 km znače da je automobil praktički još uvijek nov. Cijena od 252.700 kuna otprilike je polovica novonabavne vrijednosti što nije malo, ali je povoljno ako želite auto ovakve klase u izvrsnom "kao novo" stanju.

Audi A5 Sportback 2.0 TDI S-Line je utjelovljenje idealnog automobila - sjajan dizajn, dobra ponuda prostora, štedljiv i snažan motor i, u ovom slučaju, sve "u pola cijene"
Audi A5 Sportback 2.0 TDI S-Line
Motor: Dizelski, redni, 4 cilindra, 1968 ccm
Emisija CO2: 122 g/km
Snaga: 177 KS pri 4200 o/min
Moment: 380 Nm od 1750 o/min
Mjenjač: Ručni, šest stupnjeva
Pogon: Prednji
Ubrzanje od 0-100 km/h: 8,5 s
Najveća brzina: 228 km/h
Deklarirana potrošnja: 4,1/4,7/6,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,3 l/100 km
Cijena testiranog modela: 252.700 kn (10/2014., 30 mj. star)