Novosti

Popravak automobilskih naplataka

Povratak novog sjaja
Objavljeno: 19.8.2019.
Popravak automobilskih naplataka

Automobilski naplatci prvi su dio automobila, uz gume, na udaru okoliša. Prljavština s ceste, sitni šljunak te vruća prašina s kočionih pločica i diskova konstantno izjedaju njihovu površinu. Naravno, tu moramo ubrojiti i sve one slučajne dodire s betonskim rubnjacima koji prečesto nastaju prilikom bočnog parkiranja vozila. Dok je kod vozila s čeličnim naplatcima i ukrasnim poklopcima relativno jednostavno sanirati oštećenja relativno jeftinom zamjenom, lakometalni naplatci vrlo brzo pokazuju znakove svakodnevnog prometa.

Uz katastrofalna oštećenja, poput pucanja naplataka uslijed udara u veću rupu na cesti, najveći broj slučajeva može se podijeliti u dvije kategorije. Prvo je prljanje samog naplatka koje nastaje od kočione prašine. Iako se ona donekle može skinuti pranjem i posebnim sredstvima, sitne čestice kočionih obloga zbog svoje se visoke temperature vrlo lako lijepe za lak naplataka. Nakon nekog vremena taj je sloj praktički nemoguće očistiti klasičnim metodama. Drugi tip svakodnevnih oštećenja različite su ogrebotine na rubu naplataka. One obično nastaju uslijed kontakta s betonskim rubnjacima, prilikom parkiranja, te značajno narušavaju izgled lakometalnih naplataka.

Ovako oštećene i pomalo "umorne" naplatke srećom nije potrebno mijenjati. U kvalitetnoj radionici moguće je obnoviti lak, čak i ako se radi o naplatcima s brušenom ili poliranom završnom obradom, te im vratiti prvobitni sjaj. Važno je napomenuti da se popravak lakometalnih naplataka, od aluminijske ili magnezijske slitine, mora izvršiti u točno određenom obimu i postupku, ako se želi zadržati puna tvornička svojstva naplataka. U praksi to znači da je uz popravak boje i laka na cijeloj površini naplatka dopušteno i ograničeno brušenje vanjskog rubnog sloja, unutar 3 do 4 centimetra od ruba naplatka, do maksimalne dubine od 3 mm. Odstranjivanje materijala iz centralnog dijela, kao i nadomjestak otkinutih dijelova zavarivanjem, te ravnanje naplataka deformacijom nužno povlači za sobom i negativan utjecaj na čvrstoću i sigurnost takvog naplatka te se nikako ne preporučuje.

Popravak započinje identifikacijom i označavanjem svih oštećenja. Originalni tvornički lak, koji prvi strada, valja posebno obraditi postupkom staklarenja vrlo finom kvarcnom smjesom, prije čega se zaštićuju sve površine koje se ne obnavljaju. Nakon toga slijedi pažljivo brušenje dubljih oštećenja, pri čemu se iznimna pažnja posvećuje očuvanju tvorničkih karakteristika naplataka. Izgled je važan, no sigurnost vožnje i putnika ipak je na prvom mjestu!

Neki naplatci originalno dolaze s posebno brušenom ili poliranom završnom obradom. Kako bi popravljeni naplatak u potpunosti odgovarao originalu na posebnom stroju vrši se finalno brušenje cjelokupnog lica naplatka prateći originalni smjer brušenja. Za kraj preostaje završno bojanje i lakiranje korištenjem posebnih lakova namijenjenih lakometalnim slitinama od kojih su izrađeni. Neki aluminijski naplatci stoje i više od 10.000 kuna po komadu,no za desetinu te cijene može im se vratiti originalni sjaj. Ni po čemu kasnije ne možete zaključiti da su bili popravljani jer se uz modernu tehnologiju i posebne alate to čini u vrhunskoj kvaliteti. Jasno, nema ni dugog čekanja jer je kod naplataka specifično da se, za razliku od dijelova karoserije, ponekad čekaju danima, pa i do mjesec dana.

Više o temi možete saznati na besplatnom broju 0800 5432 ili na email: kontakt-centar@autozubak.hr