Novosti

Renault Scenic X-mod 1.5 dCi

Potpuno posvećen prostoru
Objavljeno: 23.8.2017.
Renault Scenic X-mod 1.5 dCi

Renault Scenic u samom je vrhu kada je riječ o jednovolumenima. U brojnim usporedbama redovito zauzima visoko mjesto, a kako i ne bi kada ima sve što je potrebno za uspjeh jednom obiteljskom autu - prostranu unutrašnjost, zanimljiv dizajn, dobru cijenu i mali ekonomični dizelski motor koji pruža sasvim dostatne performanse za grad i autocestu. U vrijeme kada su SUV modeli popularni, duhovni nasljednik modela RX-4 i Conquest sada se zove X-mod i nudi nešto rbusniji izgled i neke elektrponičke trikove za bolji prijenos snage.

Možda je smiješno reći da je podignut, jer u odnosu na klasični Scenic X-mod stoji 1,5 cm višlje iznad zemlje, ali donosi paket obloga donjeg dijela karoserije i uređaj Extended Grip - mali birač na kojem možete odabrati razne modove vožnje ali, u rijevodu, on regulira osjetljivost ESP sustava na određene situacije. Nalazite li se na vlažnoj travi, odaberete modus rada u kojem ESP neće biti preosjetljiv i bit će lakše krotiti urbane travnjake ili nasipe. poigrajte se s biračem i utjecat ćete na osjetljivost elektronike i reakciju motora na gas koja će uvelike pomoći da ne proklizavate previše. Korisno i praktično, ali ne i na razini 4x4 pogona kojeg je nekada imao RX-4. S druge strane, ovdje se može reći kako je potrošnja ista kao i na klasičnom Scenicu, što se za RX-4 nikako nije moglo zaključiti.

X-mod je od običniog Scenica bi skuplji oko 7000 kuna, ali kod rabljenog primjerka ta je razlika gotovo istopljena, ali je X-mod puno rjeđi. Ako ne patite od izgleda i SUV stila, onda će sve one vrline Scenica izaći na vidjelo i u običnom modelu. 

Unutrašnjost je dobro osvijetljena zbog velikih stakala, a dizajn je vrlo zanimljiv. Instrumenti su na sredini, kao što je nekada bilo u modelu Espace. Scenic namjerno donosi puno tog štiha. Sjedala su široka i udobna, sjedi se povišeno i velika je prednost lakoća ulaska i izlaska iz vozila. Stražnja je klupa komotna, kliže naprijed/nazad kako bi se bolje regulirao omjer prostora na stražnjoj klupi ili u prtljažniku, ovisno o potrebi. Nažalost, ne može se izvaditi srednje sjedalo i ostala dva centrirati kao u prvoj generaciji, što je jedna od najzanimljivijih funkcija koju je na tržište donio upravo prvi Scenic.

Scenicov ovjes donosi puno udobnosti, ali oštrina i vozne osobine topile su se svakom novom generacijom. Zapravo nisu niti presudne u autu ovakvog tipa. Ova generacija doslovce je fotelja na kotačima ako profil guma nije prenizak. Dakle, lijepi kotači znače skupe gume i manje udobnosti, dok "balonke" donose manje troškova i manje briga. Kod 1.5 dCi motora sve se zna - uglađen, tih, izvrstan kada je potrošnja u pitanju, ali i pouzdan i trajan. Scenicove mane po pitanju kvarova nisu previše izražene, pokazao se dobarim i pouzdanim modelom. S druge strane, svakako je dobro dobiti jamstvo za kupljeno vozilo kako biste otklonili rizik.

Scenic ima puno konkurenata, ali malo ih je koji nude SUV štih uz klasične jednovolumenske vrline. Upravo zato lako nalazi kupce i obitelji su njime vrlo zadovoljne. Svakako je najbolje odabrati opremljeniju inačicu. S obzirom da je izgubio dobar dio svoje vrijednosti, Scenic je uvijek dobra kupnja, a čak i držanje vrijednosti ne može se svrstati u mane.

  • Renault Scenic X-mod 1.5 dCi
  • Motor: Redni, turbodizelski, 4 cilindra, 1461 ccm
  • Emisija CO2: 105 g/km
  • Snaga: 110 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 260 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji + Extended Grip
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 12,5 s
  • Najveća brzina: 180 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 3,9/4,1/4,5 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,3 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 109.990 kn (02/2014. 40 mj. star)