Novosti

Škoda Octavia 2.0 TDI DSG

Klasik s blagodatima viših klasa
Objavljeno: 22.11.2017.
Škoda Octavia 2.0 TDI DSG

Škoda je oduvijek radila modele koji prelaze granice klase. Još od Felicie, to je tradicija koja je sve modele Škode u oku promatrača činila zapravo većim i ozbiljnijim modelom nego što su uistinu bili. Tu je tajna uspjeha Škode koja usto nudi pouzdanost, smiren i razborit pristup dizajnu, dobre pakete opreme i osjećaj da kupujete nešto po poštenoj cijeni. Uz dobru ergonomiju i prirodno urođenu sposobnost da prevali puno kilometara i ostane čvrsta, svi su ostali argumenti okrenuti njoj u korist.

Izgled Octavije je lišen emocija i pomodarija, ali baš to je njena snaga. Kada pogledate ploče karoserije; precizno napravljeni dosjedi, snažni lukovi krova i naizgled debeli bokovi čine ju čvrstom. Kupci su oduvijek voljeli taj robusni izgled koji je svojevremeno i Passata pete generacije učinio pravom zvijezdom. Baš je ta filozofija, uz Volkswagenovu mehaniku jasno, učinila da se Octaviju doživljava kao jeftinijeg Passata iako je riječ o Golfu s prtljažnikom, odnosno konkurentu VW Jetti.

Unutrašnjost Octavije je kvalitetno sastavljena, otporna na kilometre, oku ugodna i vrlo jednostavna u suštini. Tamna plastika ne djeluje jeftino već čvrsto, sjedala su tvrda, ali takva su od prvog do posljednjeg dana jer se vrlo teško troše. Naime, teško da ćete naići na Octaviju čije su spužve sjedala s vremenom propale. Ulazak na stražnju klupu je lak, i kad bolje razmislite, ne postoji komotniji trovolumen u toj klasi. Za prtljažnik stoji isti argumet, jer 560 litara vodeći je volumen u klasi.

Odabir motora najčešće je 1.6 TDI ili 2.0 TDI. Već mali motor od 105 KS za nju je prava mjera i s njim teži 1265 kg, ali dvolitreni TDI ipak je klasa za sebe. Osim puno veće snage od 140 KS, kad je uparen s automatskim mjenjačem dobivate pravu putnu limuzinu, a u gradu ćete se najugodnije iznenaditi lakoćom i dobrim funkcioniranjem tog paketa. U toj kombinaciji dovoljno je brza da zapapri puno skupljim autima, a uz sve to zahvalna je na pumpi. Naš je prosjek od 6,7 litara bio iznenađujuće dobar s obzirom da smo se temperamentno vozili.

U vožnji je Octavia smirena, dobro drži cestu, ima snažne kočnice, dobar osjećaj na volanu, ali sve je to utopljeno u dobar paket koji prije svega nudi komfor. Čak je i na stražnjoj klupi dovoljno komotno za glavu i ramena, dok će izrazito visoki možda gunđati zbog prostora za koljena. Ukupan dojam nakon pet minuta vožnje, a kupci rabljenih upravo tako biraju, jest taj da točno ispunjava očekivanja i ako ste osjetljivi na nekvalitetu i nemate novca za skupe marke Škoda je pravo rješenje. Ništa ne lupa, ne cvrči, izrazito dobro i kvalitetno izrađen auto u svakom detalju. U kombinaciji s ovim TDI motorom iznenađujuće je i brza.

Cijena svake rabljene Octavije nije mala, ali s vremenom ju tako dobro drži da se isplati dati tu razliku. Puno je jeftinija od cijena za Golf ili primjerice Passat, a u servisu i na pumpi je iznenađujuće zahvalna. Cijena ovog primjerka sa 119.500 km u Neostaru je 93.000 kn, uz posebne pogodnosti u vrijednosti 7524 kn, a one uključuju: dvogodišnje održavanje, jamstvo od dvije godine, mobilno jamstvo i 15 dana roka za povrat vozila bez ikakvih pitanja, ukoliko vam se ne svidi. Što se neće dogoditi jer je Octavia zaista izvrstan rabljeni automobil.