Novosti

Smart ForTwo Coupe

Pilula protiv gradske gužve
Objavljeno: 24.11.2017.
Smart ForTwo Coupe

Tko god je parkirao u napučenijem gradu, zna da "nema do Smarta". Najmanji ozbiljni auto, pilula za život u gradu, rješenje za prezakrčene gradske ulice. Uz jednu veliku prednost, a to je da djeluje šminkerski, ozbiljno, nimalo jeftino. Prve generacije imale su svoje mušice, ali nove generacije pouzdanije su, čak i veće, a voznim osobinama napravile su golemi korak naprijed. Ovaj testirani model iz 2016. djeluje doslovce kao nov, ima tek 2500 km i nakon deset minuta može vas natjerati da najozbiljnije razmislite o njemu.

Prvo što će vas kod Smarta oduševiti njegov je krug okretanja od samo sedam metara. Jasno, kada se na cesti okrenete polukružno imat ćete osjećaj da to isto možete ponoviti i u tegli od krastavaca, jer Smart je najokretniji auto koji postoji, a da ima krov, vrata i stakla. Zbog motora straga, naprijed nema homokinetičkih zglobova pa mu je to konstrukcijska prednost. Nekada je dolazio isključivo s automatikom, no sada ima mogućnost ručnog mjenjača i on je za svaku preporuku. Radi glatko i brzo.

Unutrašnjost je uređena s puno crnog laka, na sredini je jednostavni radio, simpatični difuzori ventilacije na vhru ploče lako se okreći i unutrašnjosti ne nedostaje ništa. Zaigrana i fino uređena, s ozbiljno udobnim sjedalima za tako mali auto. Otvorite li prozor gotovo da možete dodirnuti stražnju lampu pa vam, logično, parking senzori ne trebaju. Preglednost je izvrsna, a iza sjedala mali je prtljažnik u kojeg stane više nego što biste pomislili. Gornji dio, odnosno staklo, otvara se posebno što je vrlo praktično kad na rikverc parkirate blizu zida.

Motor zaprema jednu litru i daje veliku živost iako masa automobila od čak 790 kg nije mala. Svejedno, Smart ima velike sigurnosne standarde i tvrd je orah kada vas netko udari. Za tako mali auto, sigurnost mu je oduvijek bila primjerna. Tijekom vožnje posebno će vam se svidjeti kako radi ovjes, jer ima velik hod, izvrsno guta rupe, a na grbavom asfaltu u zavojima daje mu stabilnost. Definitivno ćete se ugodno iznenaditi voznim osobinama, samo morate probati. Isto vrijedi i za najvišu brzinu od 151 km/h, pri kojoj je smiren i stabilan. Dakle, ako ste 95 posto u gradu, ne znači da ne možete obilaznicom ili autocestom skoknuti negdje daleko.

Oprema Smartova je bogata i sve se svodi na to da jednostavno morate odabrati boju i prepustiti se neopisivoj lakoći života u gradu kad imate mali auto s dva sjedala i niskom potrošnjom. Tank mu zaprema tek 28 litara, a čak i ako jurite nećete prijeći prosjek od 5 litara. Najniža brojka nije ispod četiri litre, pa neki prosjek između možete uzeti kao pouzdan podatak. Cijena od 97.820 kuna nije mala, ali boljeg malog šminkera nećete pronaći. Usto, bio stariji ili noviji, Smart je najbolji "drugi auto u kući". Jasno, uvijek možete odabrati i model s 25.000 km, jednako star, za 68.900 kn, što je već izvanredna prilika.