Novosti

Čistoća je pola zdravlja, auto držite urednim kako biste u njemu uživali

Vanjsko i unutarnje pranje često se zanemaruje, ali ono čuva vozilo i vožnju čini ugodnijom, a i sjajna je prilika za detaljan pregled automobila
Objavljeno: 6.12.2016.
Čistoća je pola zdravlja, auto držite urednim kako biste u njemu uživali

Vanjsko pranje vozila ne znači redovno izlaganje kiši. Vozilo valja redovito oprati i njegovati kako bi zadržalo svoj sjaj i kako bi se prljavština uklonila. Primjerice, blato ispod blatobrana pogoduje koroziji jer zadržava vlagu. Ulazeći i izlazeći iz auta nogavicom ćete uvije obrisati prljavi prag i uprljati se, pogotovo zimi. Brza samouslužna praonica na žetone sjajna je stvar kada jednom tjedno preletite svoj auto i držite ga urednim, no jednom godišnje, barem, valja ga oprati u profesionalnoj praonici koja će ga detaljno urediti iznutra i izvana.

Vanjsko pranje najbolje je vršiti u ručnoj autopraonici. Tretiranje aktivnom pjenom omogućuje rastapanje masnoća, smole, prljavštine i teških naslaga ili kamenca. Nakon ispiranja pod visokim tlakom auto se pere spužvom ili, još bolje, krpom od mikrofibre koja će nježno mehanički skinuti svu neprljavštinu s laka. Ukoliko je potrebno skinuti nešto tvrdokornije, valja posebnom glinom prijeći površinu, jer ona će skinuti čak i skorene sitne naslage nečistoća koje se s ceste nakupe tijekom vožnje.

Ukoliko auto perete sami, i to ima svoje prednosti. Jasno, pod uvjetom da znate što činite i da ne izgrebete lak prljavom spužvom i tomu slično. Kada sami perete auto vidjet ćete sva nova oštećenja, zamijetiti početak korozije ukoliko je neki dio laka okrnjio kamenčić. No, kada se govori o detaljnom pranju profesionalci ipak vode glavnu riječ. Praonice se u Hrvatskoj uglavnom s cijenom svojih usluga za vanjska pranja zadržavaju ispod 100 kuna, pa čak i ispod 50 kuna. No, bolje praonice taj posao naplaćuju i 200 kuna. Kada jednom godišnje trebate detaljniju njegu, to nije pretjerano velik trošak.

Unutarnje pranje zavisi od urednosti korisnika. Ukoliko ne vozite psa koji je upravo plivao pa ste ga mokrog posjeli na stražnje sjedalo ili ste jedan od onih koji nikome ne daju jesti u autu, kemijsko čišćenje vjerojatno nikada nećete zatrebati. No, kada ste kupili rabljeni auto ili kada ste napravili neobrisive mrlje, najbolje je za oko 400 kuna, koliko u pravilu stoji kemijsko čišćenje, posao prepustite profesionalcima. Osim detaljnog usisavanja i brisanja svih površina, posebna se pažnja daje dubinskom čišćenju.

Dubinsko čišćenje uključuje nanošenje aktivne pjene i usisavanje te četkanje teksture plastike te ispuhivanje svih zazora i dosjeda plastičnih ploča uz pomoć komprimiranog zraka. Kako za to postoje alati, to nadilazi hobističke mogućnosti koje možete izvesti sami pa je bolje sve prepustiti profesionalcima barem jednom godišnje. Nakon toga auto je svježili, teški mirisi nestaju, a dodatna stvar koju možete učiniti jest zamjena filtra kabine i dezinfekcija sprejem. Ovaj je dio posla najbolje raditi kada je vani toplo vrijeme jer tretiranje unutrašnjosti tekućinama zahtijeva i kasnije sušenje.

Pranje automobila zaista nije bauk, niti velika filozofija. Postupak je jednostavan ako pratite osnovne upute, no profesionalci će ga uvijek napraviti bolje od vas. Cijena usluge u autopraonici, pogotovo one kemijskog čišćenja unutrašnjosti, jednostavno je premala da biste na tomu štedjeli. Jednom godišnje, najbolje prije odlaska na godišnji ili poslije njega, krajem ljeta, kemijsko čišćenje unutrašnjosti i detaljno vanjsko pranje vaš će auto učiniti ugodnijim i zdravijim mjestom za boravak.