Novosti

Volkswagen Golf 1.6 TDI

Kralj svih rabljenih automobila
Objavljeno: 4.4.2018.
Volkswagen Golf 1.6 TDI

Kod kupnje rabljenog, Golf je oduvijek bio glavna referenca. Cijena po kojoj se prodaje bazni Golf s dizelskim motorom je glavna nit vodilja tržišta rabljenih automobila što god tko mislio ili rekao o tome. Tržište, odnosno najveća masa kupaca, razmišljaju upravo tako. Važni su godina, stanje i, pogotovo, još "važeća" aktualnost modela koji još nema nasljednika. U ovom slučaju, Golf sedme generacije s 1.6 TDI motorom i opremom koja ima sve nužno nije samo referenca, već i najželjeniji rabljeni auto na tržištu. S obzirom da posljednja generacija ima jako puno dobrih kvaliteta, uspjeh Golfa je zajamčen i kada skupi nekoliko godina na leđima.

Najpogođeniji i najbolje odmjereni model Volkswagena već više od četiri desetljeća okuplja svoje poklonike. Neslomljive Jedinica i Dvojka učinile su ga legendom, a evolucija umjesto revolucije učinila je da Golf ne stari s godinama. Naime, Volkswagen ne promijeni auto iz temelja, on ga dizajnira klasično, konzervativno, pa uspjeh ne izostaje. Pogledate li danas Golf četvrte generacije, on je vrlo moderan automobil. On je donio novi industrijski standard od 3 milimetra dosjeda između karoserijskih ploča kojeg dan danas mnogi proizvođači ne mogu pratiti. Donio je i pouzdane turbodizelaše: prvo 1.9 TDI (još čak i u "Trojci"), pa 2.0 TDI, a kasnije i 1.6 TDI. Upravo taj, novi i moderni stroj kuca ispod poklopca testiranog automobila. Daje 90 KS uz nisku potrošnju.

Unutrašnjost Golfa je jednostavna, čvrsta, materijali odlični, a ukupni dojam kaže - staloženo i vrlo klasično. Golf je auto koji se mora prikloniti svima, pa u njemu nema dizajnerskih iživljavanja. Svejedno, meka plastika komandne ploče, izvrsno pričvršćeni elementi koji ne puštaju zvukove, izdržljiva i čvrsta sjedala te izvrsna ergonomija glavne su značajke svakog Golfa i ono su što kupci rabljenih cijene. Osjeti se da je unutrašnjost trajna, ali i ugodna za boravak. Ne treba se posebno privikavati na kontrole i prekidače, u Golfu ćete se odmah osjećati kao da ga vozite godinama. Jasno, mnogi prigovore da je dojam dosadan, no Golf je oduvijek bio više sluga nego šminker.

Dizelski stroj je najpopularniji izbor, a bazni 1,6-litreni TDI vrlo je tih i štedljiv. Kada ga vozite gradskim tempom prijeći će preko pet litara, no nije teško spustiti potrošnju i ispod te brojke. Pojmovi "Golf dizel" i "pet litara" mogli bi stajati u enciklopediji rabljenih kao dva povezana pojma. Izvrsne motore radili su i Talijani, i Francuzi, i Japanci i rade ih i danas, no TDI motori vrlo su brojni, jednostavni za održavanje i lako ih se popravlja u slučaju kvara. Prema statistikama, Golf 1.6 TDI i 2.0 TDI kotiraju vrlo visoko na ljestvici pouzdanosti i tu leži njihova snaga. I prije nego test počne nalikovati oltaru napravljenom za Golfa, valja napomenuti i mane. Naime, on košta podosta više od konkurencije i zbog toga je mnogima izvan mogućnosti.

Ovaj primjerak lakše je gledati kao novi auto s popustom nego rabljeni auto. S godinu i pol starosti, jJednostavno nema dovoljno godina da bi bio dovoljno pristupačan većem krugu kupaca. Pa opet, postoji jedna kategorija kupaca koji auto vole kupiti jednom u deset godina. Biraju neki koji je skoro nov, ako već za novi nemaju, i brižno ga voze i održavaju dobivajući zauzvrat pouzdanog i dobrom slugu koji dobro čuva svoju vrijednost. Ako je taj primjerak sa 50-ak tisuća kilometara čak 40.000 kuna "ispod cijene", odluku im nije teško donijeti...

Volkswagen Golf s dizelskim motorom i klimom je mjerna jedinica za tržište rabljenih automobila. Jednostavan, pouzdan, trajan, udoban i klasičan auto koji se prilagođava svakom profilu kupca.

 

Motor: Turbodizelski, redni 4 cilindra, 1598 ccm
Emisija CO2: 101 g/km
Snaga: 90 KS pri 3000 o/min
Moment: 220 Nm pri 1500 o/min
Mjenjač: Ručni, pet stupnjeva
Pogon: Prednji
Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,7 s
Najveća brzina: 192 km/h
Deklarirana potrošnja: 3,3/3,8/4,6 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,4 l/100 km
Cijena testiranog modela: 116.000 kn (2016, godinu i pol star)