Novosti

VW Sharan 2.0 TDI

Jednovolumen po njemačkom receptu
Objavljeno: 2.11.2017.
VW Sharan 2.0 TDI

Volkswagen Sharan svoj je život započeo još 1996. kada su jednovolumeni ulazili u svoje najjače razdoblje. Golema popularnost zaslužena velikom ponudom prostora i dobrom unutrašnjom arhitekturom donosila je dobre prodajne rezultate svima koji su se na vrijeme uključili u taj trend. On se pretvorio u trend crossovera koji vole miks SUV-a i bilo čega što vam padne napamet. Ali, jednovolumeni poput Sharana ostali su prave sluge vjerni provjerenom konceptu koji na prvu vožnju osvaja sve one koji imaju veliku obitelj ili potrebu za prijevozom više ljudi.

Ovaj model Sharana nastao je 2010. godine, ali je 2015. prošao redizajn pri kojem je nos približen novom jeziku dizajna iz Volkswagena, nova su svjetla, volan i detalji u unutrašnjosti. Silueta je ostala ista i na prvu otkriva da prostora ima za sve. Najpraktičniji detalj svakako su bočna klizna vrata zbog kojih je lakše ući u auto kada se negdje parkirate uz zid ili drugi auto. Srednji red sjedala preklapa se kako bi se olakšao ulazak na dva sjedala u trećem redu. Sedmerosjed Sharan pravi je kralj prstora, pogotovo kada se pogleda prostor za koljena i glavu na stražnjoj klupi.

Prtljažnik zaprema od 809 do 2430 litara volumena, uz jednu malu napomenu - 809 litara odnosi se na volumen kada su sklopljena sjedala trećeg reda. To se čini lakim pokretom ruke, a sjedala se poravnaju s podnicom čineći ravan pod prekriven tepihom. Sklopi li se srednji red, možete prevesti skuter ili dva, nekoliko bicikala ili 100 drugih čuda. Jasno, s krovnim nosačima obitelj može s biciklima na izlet.

Motorizacija je važna, pa dvolitreni TDI idealno ispunjava svoju zadaću pokretanja sedmero ljudi i tereta. Daje 150 KS koji se osjete i u šestom stupnju na autocesti i snage nikada neće nedostajati. Prosječna potrošnja od oko 6 l/100 km u skladu je s očekivanjima. Motor nije preglasan, Sharan ima odličnu zvučnu izolaciju. Tijekom vožnje, zbog velikog međuosovinskog razmaka, izuzetno je udoban i zapravo se sjajno nosi sa zavojitim cestama. Mogli biste se ugodno iznenaditi brzinom koju Sharan unosi u zavoj s puno stabilnosti i sigurnosti. Kočnice su mu na visini zadatka a zbog dobrog ovjesa auto je stabilan i pri izuzetno jakim kočenjima.

Sharan je jedan od onih automobila kojih se ne sjetite na prvu. Pa opet, nađete li rabljenog i sjednete li za volan već nakon nekoliko kilometara svidjet će vam se jedna stvar po kojoj je nepobjediv: vozi kao svaki drugi Volkswagen, nudi udobnost i osjećaj kao da vozite puno manji auto, ali ima toliko prostora da ćete pomisliti kako ga je nemoguće napuniti i da zapravo vozite kombi. Sharan je za ljude praktičnog duha koji se ne žele odreći osjećaja vožnje u fino izrađenom, dobro opremljenom i štedljivom autu. Testirani primjerak star je godinu dana, ima 22.000 km i vozi kao nov, doslovno. S cijenom od 233.000 kuna silazi ispod cijene za koju se kupuju korejski i francuski jednovolumeni. Jasno, s vremenom puno bolje drži cijenu i tu je njegova najveća snaga kada ga gledamo kroz prizmu kupnje rabljenih vozila.

  • VW Sharan 2.0 TDI
  • Motor: Turbodizelski, 1968 ccm, redni, 4 cilindra
  • Emisija CO2: 130 g/km
  • Snaga: 150 KS pri 3500 o/min
  • Moment: 340 Nm pri 1750 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,3 s
  • Najveća brzina: 200 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 5 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 233.300 kn (4/2016, 1,5 g star)