Novosti

Hyundai i40 1.7 CRDi

Razum i dobar dizajn ispred emocija
Objavljeno: 21.9.2018.
Hyundai i40 1.7 CRDi

Hyundai je u posljednjem desetljeću napravio golemi korak naprijed, ponajprije u tome kako ga doživljavamo. Iz jeftine korejske marke nastali su privlačni modeli koji se ponajprije ističu pouzdanošću i dobrim dizajnom. Razigrani i emotivni već na prvi pogled, ali i hladno razumni kada ih počnete koristiti, Hyundaijevi modeli uvijek su željeli biti odabir vozača koji pametno ulažu novac i zanima ih kako dobiti čim više za čim manji iznos. Veliki i40 nije ništa drugačiji i vrijedi ga razmotriti kao ozbiljan obiteljski auto koji ne traži puno, a zadovoljava sve potrebe. Već na prvi pogled jasno je da su dimenzije goleme, a na papiru se dizel sa 140 KS čini idealnim odabirom, kako za grad, tako i za putovanja.

Dobar dizajn je ključ uspjeha automobila, jer kupci biraju moderne oblike, skupi dojam i dobru opremu. Jasno, kada se u jednadžbu umiješa cijena, tzv. premium marke padaju u vodu, a od svih ostalih ostaju one koje zrače svježinom i nude puno za malo novca. Upravo je takav Hyundai i40, zdravorazumski odabir onih koji žele jednostavan, prostran i pouzdan auto modernog izgleda. Njegove su dimenzije svakako najveća prednost jer nudi dovoljno prostora za petero, ali i prtljažnik od 550 litara koji se obaranjem klupe povećava na 1719 litara. Čim mu otvorite vrata bit će vam jasno da prati Hyundaijev stil izvedbom inetrijera. Vozačka je pozicija dobra, sjedala široka i udobna, a za oko će zapeti i automatski mjenjač koji dodatno povećava komfor, pogotovo u gradu.

Vožnja u Hyundaiju i40 je smirena i orijentirana prema vozačima koji radije biraju dobrog slugu nego dinamičan i emotivan auto. Nevjerojatno jednostavan u vožnji, čak pomalo hladan i štedljiv, Hyundai ushićenje izaziva tek na godišnjem servisu kada traži zaista malo i jedan je od pouzdanijih automobila u klasi. Nije da ne može pojuriti, jer sa 141 KS dovoljno je snažan i za brzu vožnju, ali uz meki servouređaj volana i mekani ovjes nećete imati želju često juriti. No zato ćete biti oduševljeni prosjekom potrošnje, jer je njegovu dizelašu na našem testu dostajalo 5,2 litre dizela na 100 km što je zaista malo. Sigurni smo da se na njega naviknutom vozaču mogu dogoditi i prosjeci daleko ispod pet litara na 100 km što je izvrstan rezultat.

Tehnologije u Hyundaiju i40 ne nedostaje, ovaj primjerak ima središnji ekran s više funkcija od kojih najviše raduje kamera za hod unatrag. Naime, lijepi kroj karoserije uvijek donosi mala stakla i visoke bokove, a to pak narušava preglednost. Svejedno, isplati se platiti danak kada imate senzore za parkiranje i spomenutu kameru. Ima i navigaciju, grijana prednja sjedala i jako praktične kontrole na volanu. Ovo može biti sjajan putni auto koji može držati visoki prosjek brzine i pritom jako malo trošiti. Stražnja klupa zaslužuje pohvalu zbog ponude prostora i općenito komocije. Isto vrijedi i za prtljažnik s praktičnim kadicama s lijeve i desne strane u koju ne samo da stane oprema, veći manja vrećica s namirnicama.

Motor je tih i ne vibrira jako, međuubrzanja su dobra, a automatski mjenjač radi glatko i u skladu je s karakterom automobila. Izuzetno je praktičan u gradu. Najveća brzina od 200 km/h je pozitivna stvar, baš kao i niska razina buke strujanja zraka pri visokim brzinama. Ne očekujte ushit na zavojitoj cesti, jer i40 je mekan, s nešto glasnijim ovjesom i vrlo smirenim voznim osobinama koje ne potiču na jurnjavu već na štednju.

Cijena Hyundaija i40 1.7 CRDi sa 58.500 km je 156.300 kn, proizveden je 2016., s prvom registracijom u lipnju 2016.

Hyundai i40 Tourer je pravi obiteljski izbor ako su dobar dizajn, količina prostora i niska potrošnja glavne smjernice.
  • Hyundai i40 Tourer 1.7 CRDi Aut.
  • Motor: Turbodizelski, 4 cil., redni, 1685 ccm
  • Emisija CO2: 120 g/km
  • Snaga: 141 KS pri 4000 o/min
  • Moment: 337 Nm pri 3750 o/min
  • Mjenjač: Automatski, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,0 s
  • Najveća brzina: 200 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 5,2 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 156.300 kn (6/2016., 3 g. star)