Novosti

Mitsubishi Outlander PHEV

Hibrid na visokim petama
Objavljeno: 23.8.2018.
Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander je jednostavan, čak i relativno lagan auto za svoje gabarite, a s novim redizajnom puno je oku ugodniji nego prije. S oznakom PHEV donosi vrlo malu razinu CO2 od svega 44 g/km, a do 50 kilometara može se voziti isključivo na struju. Vozača u prtljažniku čeka set kabela za spajanje na električnu mrežu, a u sjedalu sve ono na što smo navikli kod Outlandera. Taj visoki SUV sposoban je na terenu, dobro opremljen, a jedini mu je minus nešto viša buka benzinca na koju se možete brzo naviknuti.

Dizajn prednjeg dijela promijenio se ponajviše dodavanjem LED svjetala i „bezbojnih“ svjetlosnih elemenata pa ga je lako izdaleka prepoznati. Unutrašnjost je ostala gotovo ista, a uz dosta udobna sjedala i komotnu stražnju klupu za troje vrlo je fleksibilan u ponudi prostora. S druge strane, ništa u njemu nije previše nakićeno, u srži je jednostavan, pomalo čak i plastičan, ali ergonomski sasvim dobar. Na ekranu između instrumenata možete pratiti rad hibridnog sustava, a na središnjem grebenu je audio uređaj iz Rockford Fosgatea koji ima težak, američki zvuk bogat basom. On sjajno skriva hrapavog dvolitrenog benzinca kada se pokrene.

Zvučna izolacija dodaje masu, a masa je neprijatelj potrošnje. Outlander nije bogat izolacijom i ako ste navikli na njemačke limuzine imat ćete dojam da je prepun zvukova. Doduše, dodana su mu deblja stakla, nove obloge, smanjene su vibracije ovjesa, sve to godinu i pol nakon predstavljanja. Kod vožnje na struju malim brzinama to će se pogotovo osjetiti, ali to je ipak SUV koji ima velike kotače i uspravno prednje staklo te velike retrovizore pa je šum strujanja zraka uvijek naglašen. Performanse su mu sasvim dostatne ako vozite lagano u skladu sa zelenim karakterom, ali naglim gaženjem gasa on može pokazati i zube. Dvolitreni motor voli okretaje i zajednički s električnim pogonom pruža sjajno ubrzanje.

Benzinac daje 121 KS, a električni motori zajedno 163KS, no Outlander po specifikaciji ima 203 KS ukupne snage. U vožnji je dovoljno temperamentan jer juri 170 km/h i do stotke sprinta za 11 sekundi. Kada se lagano vozite u električnom modu gradom i poželite naglo ubrzati, ipak mu treba pola sekunde da benzincu podigne okretaje i u tom trenutku okretnim momentom podsjeća na dvolitrene dizelaše. Drugim riječima, ne puca od ubrzanja, ali nudi dosta dobro ubrzanje kada zatreba. Sve su oči uprte u displej koji pokazuje potrošnju i tu vam nitko ne može dati pravi odgovor, no prijeđete li 100 km po gradu normalnim tempom sagorjet ćete oko 5,5 litara benzina s time da ćete iscrpiti bateriju s prvih 50 km.

Najveća snaga Outlandera PHEV leži u tome što se može voziti svakodnevno na posao s vrlo malim troškovima. Naime, do 50 km može proći isključivo na struju, a dva motora od po 60 kW dovoljno su snažna da ta vožnja ne djeluje nemoćno. Valja se naviknuti na CVT mjenjač koji glatko mijenja prijenosni omjer, ali nema klasične stupnjeve. Ako 90 posto kilometara koje prolazite autom radite do posla i natrag kroz gradsku gužvu, Outlander je super rješenje jer će u tih 90 posto vremena dati sve prednosti električnog automobila. Uz sve to, bit će komotan na putovanju, ali i sposoban ako volite lagane avanture i piknike u prirodi.

Outlander je prokušani recept u kojeg su dodani dijelovi električnog automobila, a najveća mu je prednost doseg od 50 km na struju namijenjen lokalnim svakodnevnim vožnjama.
  • Mitsubishi Outlander PHEV
  • Motor: Benzinski, redni, 2.0 i elektromotori 2x60 kW
  • Emisija CO2: 44 g/km
  • Snaga: 203 KS
  • Moment: 300 Nm
  • Mjenjač: Automatski, CVT
  • Pogon: Na sve kotače
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,0 s
  • Najveća brzina: 170 km/h
  • Deklarirana potrošnja: - /1,9/3,7 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 4,8 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 244.500 kn (1/2016, 2,5 g. star)